Hillary Clinton: "Good lord -- the things that have been said about me, the lies that have been propagated. If I had only known I could call up the FCC chair and say, 'Take this person off the air! Off with his head!' You have to laugh about it so you don't cry."
24.09.2025 13:05 — 👍 12277 🔁 2905 💬 199 📌 80
These states have fantastic health departments. LFG
30.08.2025 00:20 — 👍 38 🔁 2 💬 3 📌 1
Jein, normale Alltagsgschichtln ja, wenns aber CPR/Trauma mit mehreren zufahrenden Kräften is, dann find‘ ichs sinnvoll. Zwecks ECMO Vorarlarmierung etc.
27.08.2025 08:03 — 👍 0 🔁 0 💬 0 📌 0
Aber eben in offenem Funk, ohne dass dann stille Post in Direktfunk gespielt wird oder? offener Funk ist, finde ich, unschlagbar für die Informationsweitergabe.
26.08.2025 07:56 — 👍 1 🔁 0 💬 1 📌 0
Ja das ist ein Konzept, das ich nicht verstehe. Die Leitstelle macht sich hier unwichtiger, als sie in Wahrheit ist. MMn sollte die Leitstelle wenn immer möglich aktiv zuhören.
Das ist bei kritischeren Einsätzen umso wichtiger und je mehr Qualitäts-Indikatoren eine Lst. besitzt umso verbreiteter.
26.08.2025 07:30 — 👍 0 🔁 0 💬 1 📌 0
@crm-saves-lives.bsky.social @zoinetou.bsky.social @roccobene.bsky.social @narcopolo.bsky.social @johannespott.bsky.social @vncntwbr.bsky.social
23.08.2025 16:17 — 👍 1 🔁 0 💬 2 📌 0
Wien, NÖ: Leitstelle hört jeden Funkspruch mit.
Vorarlberg: Leitstelle hört NICHT in den jeweiligen Funkgruppen mit und wird nur aktiv bei direktem Anfunken d. Leitstelle.
Finde nur ich letzteres nicht zeitgemäß?
23.08.2025 16:15 — 👍 0 🔁 0 💬 0 📌 0
von NNÖ 144
An die Rettungs-Bubble: Stichwort „Funk“
Ist bei euch ein offener Funk inklusive Leitstelle üblich oder ist ein Direktfunk mit anderen Rettungsmitteln und/oder mit der Leitstelle die Regel?
23.08.2025 16:12 — 👍 4 🔁 0 💬 5 📌 0
Pre-hospital ECPR for Refractory Cardiac Arrest – The PRECARE pilot feasibility study
www.resuscitationjournal.com/article/S03...
#Resuscitation
22.07.2025 06:30 — 👍 1 🔁 1 💬 0 📌 0
Pre-hospital #ECPR in refractory cardiac arrest:
🚑 PRECARE pilot feasibility study 🇦🇺
🫀 123 confirmed CA, 10% received pre-hospital #ECLS
⏱️ mean time to team arrival 18.5'; from decision to EBF 17', low flow time 39'
⚖️ 33% successful #ECMO weaning, 25% survival to discharge w CPC 1-2
🔓 bit.ly/45d7vMd
16.05.2025 14:50 — 👍 2 🔁 1 💬 0 📌 1
Are you using 0.9% NaCl or balanced salt solutions such as Lactated Ringer's or Plasmalyte to resuscitate your patients with DKA? This paper suggests that we should be using the latter. 🎩 tip to the authors.
eddyjoemd.com/foamed
21.08.2025 10:05 — 👍 12 🔁 4 💬 0 📌 1
Nur in 2 Bundesländern (Wien, NÖ) macht man sich echte strategishe Gedanken über die Notfalllandshaft. In allen anderen ist es meist ein regionales, föderalistisches System, das sich nicht ändert.
27.07.2025 13:38 — 👍 0 🔁 0 💬 0 📌 0
Sehr lesenswerter 🧵 vin @janoschdahmenmdb.de ⬇️.
Aus akademischer Perspektive würde ich "was fehlt" noch ergänzen um :
💠 strategische Stützpunktplatzierung (gibt's sehr gute Simulationen zu).
💠 Umsetzung des NotSan Gesetzes ohne weitgehende lokale Kastration
💠...1/2
27.07.2025 06:50 — 👍 44 🔁 14 💬 2 📌 0
Ärztekammer: Gütesiegel für Globuli, Akupunktur und Wassertreten
Die Akademie der Ärztekammer vergibt Diplome für Homöopathie, Kinesiologie und Kneippmedizin – Heilpraktiken, deren Wirksamkeit wissenschaftlich nicht belegt ist. Einer der Kursleiter: ein Professor, ...
Sachen zum Lachen: Die Ärztekammer bietet über ihre Akademie Globuli-Kurse an und vergibt dafür sogar Diplome. Wobei, so lustig ist das gar nicht. Der Kursleiter beschäftigt sich nebenher auch mit Homöopathie bei Krebserkrankungen. Warum lässt ihn die Kammer gewähren?
24.07.2025 16:01 — 👍 407 🔁 119 💬 20 📌 4
Ohne Foto nicht passiert!
07.07.2025 20:08 — 👍 0 🔁 0 💬 0 📌 0
Association of #mortality & physician experience in #prehospital #anaesthesia: a registry study on new physicians in Finnish #HEMS
sjtrem.biomedcentral.com/articles/10....
07.07.2025 08:04 — 👍 1 🔁 1 💬 0 📌 0
YouTube video by EMSwami
PTX Decompression Location #criticalcare #emergencymedicine #trauma
Stop doing needle decompress at 2nd ICS MCL
-Aortic arch, L atrium, great vessels in area
-Space mis-ID common(PMID:16244336)
-Chest wall thick + may not penetrate(PMID:26724173)
Better spot: 4th/5th ICS ant axillary line(or just do finger thoracostomy)
youtube.com/shorts/Uav3P...
#EMIMCC
19.06.2025 13:57 — 👍 10 🔁 1 💬 1 📌 2
Handsome Asian male with white baseball cap and glasses. He is at a protest event holding a white sign that says:
WE HAVE VACCINES FOR
MEASLES
TETANUS
HEPATITIS
BUT WE NEED ONE TO PROTECT US FROM RFK Jr.
There is a photo of him at the bottom and various syringes and vials attached to the board.
Yo. Peep my protest drip.
14.06.2025 19:00 — 👍 547 🔁 75 💬 14 📌 5
Ich verstehe das Konzept „stille Rettungsleitstelle“ nicht. #Leitstelle
12.06.2025 21:49 — 👍 0 🔁 0 💬 0 📌 0
[...] Dass Notfallsanitäterinnen und Notfallsanitäter die anzuwendenden Maßnahmen beherrschen, haben sie in aller Regel mit dem Bestehen der staatlichen Prüfung nachgewiesen. Insofern gilt in Bezug auf die Neuregelung kein anderer Maßstab.“
03.06.2025 11:54 — 👍 20 🔁 1 💬 1 📌 0
Toxicologist here! Not a dentist but I treat fluoride toxicity, & it has never been from a dental product. National data reflects this.
Saying fluoride “causes gut harms” is a lie. Ingesting ANYTHING can affect gut microbiota, including dinner! That is not a health outcome let alone a negative one
24.05.2025 21:49 — 👍 1650 🔁 437 💬 31 📌 12
Macht ihr mit?
25.05.2025 14:11 — 👍 0 🔁 0 💬 1 📌 0
Weil bei genauer Betrachtung der Daten sehr frühe Kühlung die besten Daten hat.
24.05.2025 14:56 — 👍 1 🔁 1 💬 0 📌 0
An die Notfall-Bubble:
Kühlt jemand von Euch Patienten nach OHCA noch oder schon wieder prähospital?
#ttm
24.05.2025 05:50 — 👍 1 🔁 1 💬 3 📌 0
Deutschland braucht eine moderne, strukturierte Facharztweiterbildung für die klinische Notfallmedizin - jetzt liegt erstmals ein Curriculum vor👉 bit.ly/dgi050525
💥 Ebenfalls online: facharztnotfallmedizin.de
#FacharztNotfallmedizinJETZT #Notfallmedizin #Facharztweiterbildung #Ärztekammern #DGINA
06.05.2025 08:24 — 👍 31 🔁 15 💬 0 📌 2
Playing with my new gadget in the prehospital care shift. Irreplaceable nowadays. @gehealthcare.bsky.social #VScanAirSL #VScan #VScanAir
05.05.2025 17:06 — 👍 1 🔁 0 💬 0 📌 0
My go-to sedation is from now on using Remimazolam. This drug will revolutionize everything in critical care. Pts. with severe cardiac disease can be safely managed.
28.04.2025 19:49 — 👍 2 🔁 1 💬 1 📌 0
We are allowed to use it pretty freely in my hospital in Austria. Any pt. with (suspected) severe cardiac disease can receive it.
03.05.2025 20:18 — 👍 1 🔁 0 💬 0 📌 0
My go-to sedation is from now on using Remimazolam. This drug will revolutionize everything in critical care. Pts. with severe cardiac disease can be safely managed.
28.04.2025 19:49 — 👍 2 🔁 1 💬 1 📌 0
On CNBC today, Elizabeth Warren had to explain to anchor Sara Eisen that Congress can in fact take away Trump's tariffs authority, and also that America is not ruled by a king who can make laws by decree.
17.04.2025 19:53 — 👍 13673 🔁 3485 💬 680 📌 387
Student; RettSan im RD & KatS; nun auch hier für FOAM und Quatschgedöns; mehr Gurtnutzung in Einsatzfahrzeugen; Team tiefe Streicher.
Confirmed Realaccount as of #DINK22 and #DGINA25
Average VGH München, Beschluss v. 21.04.2021 – 12 CS 21.702 Enjoyer
Global Healthcare Services Manager @ Hyland | Passionate about healthcare, digital health, AI & cloud | BSc, PRINCE2, MSP, L6σ Green Belt | Opinions are my own | https://linktr.ee/paulcochrane
Open-access, peer-reviewed journal providing an international evidence base to inform improvement in rural and remote health (free to read, no author charges). www.rrh.org.au
The REVIVE Group is an out-of-hospital cardiac arrest research collaboration between Hampshire & Isle of Wight Air Ambulance, Thames Valley Air Ambulance, Dorset & Somerset Air Ambulance & Isle of Wight NHS Trust Ambulance Service.
We are EMCrit. We explore an obsession with Critical Care and Resuscitation. Editor in Chief: Scott Weingart
the art and science of saving lives
Find us at Resuscitology.com
Advanced Paramedic - Neonatal Retreival
Specialist Paramedic - Critical Care
Podcaster - The Resus Room
Heart rhythm fellow. Medical educator. ECG enthusiast.
Associate Editor of Dr. Smith's ECG Blog: https://drsmithsecgblog.com
EM doc | Resuscitationist | Medical Educator | EMRAP Managing Editor
He/Him/His
Instagram: @EMSwami
Anesthesiologist (ICU), dabble in (trauma)research now and then. University Hospital of North Norway.
Interests: Outdoors, litterature, philosophy, research, intensive care medicine
Gen. world-view: Man’s greatest advantage is their ability for cooperation
Unfallchirurg & Notfallmediziner. MdB @GrueneBundestag. Sprecher #Gesundheitspolitik. Mitglied im #Gesundheitsausschuss.
Chirurg der Herzen. Sog. Messermigrant. Nur hier wegen der Zahnbehandlung.
Professionalisierung der Notfallmedzin -
Nephrology, Emergency Medicine, Toxicology; #FOAM/#FOAMed: http://toxdocs.de
Medical Student, EMT • #FOAMed • campaining for an EM specialty in DACH • linktr.ee/vncntwbr
ER doc. Toxicologist. 🏳️🌈 I post about poisons & cats & fighting misinformation. Posts/DMs = my own (not employer’s) & not medical advice. contact = ToxTrebach@gmail.com
Dad, husband, Emergency doc, Special Warfare flight doc, Critical Care Air Transport.
I don't officially represent the Air Force, DoD or anyone important.
Emergency Medicine. Principled pragmatist. Prefers talking to tubes. Fat cyclist. Cricket tragic. Anon=no engagement. My views only.
Emergency Doc. Medical Director EMS. Sono-Maniac, Airway-Activist, Team-Player, Meducator.
Paeds Surgeon, that #presentationskills guy. gives a few talks- invite me! Improving with age, apparently. sings. #ally 🏳️🌈🏳️⚧️, #HeForShe #htdap he/him